tisdag 28 januari 2014

Vintervitt o lyx frukost

Det kom mycket snö igår , underbart !!! Dock inte lika kul att färdas på vägarna ....
Börjar senare idag så jag passade på att göra övningarna nu på morgonkvisten. Tog även 20 min på min crosstrainer sen blev det lyx frulle ! Jag gräddade dem igår kväll och värmde de i micron idag
 Har fått träningsvärk i låren igen, men det som inte dödar, härdar :)
Choko cinnamon pancake with rasberry quark



1 port ca 6 plättar
2 äggvitor
1/2 dl kokosmjöl
0,5 msk fiberhusk
1 dl mjölk
1 tsk vaniljpulver
1/2 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1 msk cankao

blanda alla ingredienser med en stavmixer
smeten blir väldigt tjock . Jag gjorde en boll av ca 2 matskedar i handen , la i en upphettad stekpanna
och tryckte försiktigt ut den till en plätt ca 5 mm tjock Grädda ett par min på varje sida.
Jag orkade bara halva högen :)


 Näringsvärde per portion 213 kcal utan hallonkrämen
17 g protein
0 kolhydrater
6 g fett

blanda ca 50 g färska hallon med två msk kvarg o 1 msk stevia strö till en slät kräm :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar