torsdag 30 januari 2014

Mumsigt värre !!

Vintern fortsätter här nere i Skåne men det var betydligt bättre ute på vägarna idag . Hade som vanligt med mig min gröt. Shit vilket beroende den har gett mig. Har provat ha i lite risenta müsli nu. Wow vilken hit !!!!


Dagens kvällsmat blev en " Egg roll with baby spinach, chicken and bacon " !!!
" real food poorn " !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Man kan även äta den som pizza :) 




Jag orkade bara halva rullen som jag hade en stor näve grönsallad till . Tänk 30 dagar med helt annan kost. Saknar inte ens potatis. Och jag som fullkomligt älskade potatis i alla dess former !!!
Denna rätt är super enkel .....
2 ägg
2 äggvitor
2 tsk fiberhusk
1 tsk chiafrön
10 g hackad babyspenat
1 nypa salt & peppar

blanda allt med en stavmixer, häll i en lite oljad panna. Dra ut smeten så den täcker hela stekjärnet.
Lägg på valfri fyllning. Jag hade i 30 g ugnsstekt bacon i små skivor
100 g grillad kyckling i mindre bitar, sen kryddade jag med lite curry
Låt ägg pizzan bli klar , rulla den i pannan och lägg upp 

Näringsvärde per portion
191 kcal
27 g protein
0 g kolhydrater
7 g fett

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar