måndag 27 januari 2014

Dag 26

Dag 26 var egentligen igår, men jag hade tyvärr huvudvärk så jag pallade inte med övningarna. Idag är de tack o lov gjorda !!!!
70 pushups
225 squats
110 situps
130 crunches
60 leg raises
plankan 110 sek
Trodde jag skulle dö , när det väl kom till plankan , fick doppa knäna i golvet två gånger, grrrrr !!!
Min nya kost funkar kanon !!! Low carb , potatis, vitt bröd, pasta eller ris försöker jag unna mig en dag i veckan , men jag har vant mig vid alla grönsaker nu. Jag mår såååå mkt bättre utan kolhydrater och spannmålsprodukter, förutom havre.
Nu har jag en massa nya ingredienser och det ska bli spännande att prova sig fram. Muggkakan i morse var ju såååå yummie !!!
Skafferiet gapade tomt på krossade tomater när jag kom hem i kväll, och jag var så sugen på en kyckling & bacon gryta. Men jag hittade ett pkt vita bönor i tomatsås .... den fick duga
och fram kom det en Chicken bean tomato stew !!!
Den blev såå god o mättande, åt ca 180 g av den.


ca 4 port
1 förp vita bönor i tomatsås
ca 180 g kycklingfilé 
50 g zuccini skivad och tärnad
10 g purjolök skivad
40 g slantad morot
90 g broccolli
50 g ugnsstekt bacon
1 vitlök
100 g gul paprika

Bryn filéerna på båda sidorna, lägg till sidan.
Bryn alla grönsaker utom zucchinin , häll i bönorna o späd med ett halvt paket vatten. Späd mer senare om så önskas. 
Tärna filéerna och lägg i tillsammans med zuccinin.
Krydda, här ville jag ha hetta o få bort den typiska smaken av bönor i tomatsås. Jag använde chilipeppar , cayennepeppar , paprikapulver, salt och peppar.
Låt puttra 15 - 20 min.
Blanda i smulad bacon precis innan servering.



Näringsvärde per port ca 200 g
228 kcal
20 g protein
1 g kolhydrater
7 g fett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar