lördag 25 januari 2014

Dag 25 & pulled pork med clean barbequesås

#%!????!%#%#?/!!.........................  så känner jag ikväll !!!
Även om jag delade upp övningarna i min fb challenge. Sen gjorde jag dag 6 på min online challenge, hade jag dock väl dag 7 på online programmet kvar, då jag tog en hel vilodag igår .......
k
Körde dag 7 nu i kväll .... tösen med äggklockan , gubben halvsovandes i soffan som mellan varven ropade " kom igen älskling " !!!!
Iof var workouten inte jobbig ... lr e jag sunkig ????
3 rep av
20 sec situps
10 sec rest
20 sec oblique twist
10 sec rest
20 sec plank
10 sec plank
20 sec leg lifts
10 sec rest

Din brinnande j .......el , nu tycker man att med all den träning man gjort dag ut o dag in , borde man palla mer ...... not !!!
Låg som en skottskadad sköldpadda efter 8 minuter !!!
Japp ... 8 min är vad övningen tog !!!

Nu lämnar vi det ämnet ..... dagens middag .... Pulled pork !
Inget spec tänker ni ! I receptet står det 125 g barbequesås ..... hur många av er köper färdig med x antal Kcal ?????
Då jag gått över till clean food gjorde jag en egen !!!!
en vanl köpe sås går av på ca 500 kcal / 250 g = 4 port
Min egen clean sås slutade på 272 kcal på 4 port !!!
En jäkla skillnad eller hur ????


8 port
1300 g fläsk karré med ben
40 g balsam vinäger
4 msk flytande honung
100 g passerade tomater
1 msk soyasås
2 msk tomat puré
2 msk kummin
1 msk paprikapulver
1 vitlöksklyfta
1 msk flingsalt 
1 msk salt

'blanda kryddorna i en mortel så salt flingorna blir mindre
gnid in köttet med kryddblandningen.
blanda vinäger,honung, passerade tomater soyasås, tomatpuré till en slät sås,
häll över köttet.
lägg köttet i en ugnsfast form, häll lite vatten runt om
täck med folie, in i ugn på 125 c i 6 tim

näringsvärde per port
326 kcal
28 g protein
0 kolhydrater
18 g fett

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar