lördag 25 januari 2014

dag 24

" REST DAY !!!! LESS THAN A WEEK TO GO " !!!!

En dag helt utan träning. Har ju dock träning från online programmet , men de tar jag i morgon. Ikväll är det familjen som gäller. Tiden med barnen blir ju lite lidande då den mesta träningen görs på kvällen. Känner lite skuld , men jag hoppas de har överseende med mig.
Ikväll blev det tacos !!!
Till efterrätt bakade grabben en kladdkaka åt familjen , jag slängde ihop en choko lemon fluff med kokoscrisp 
Jag blir mer och mer förvånad av denna goda kvarg !!!
Syrran fick smaka och gav tummen upp !!

5 port
2 vispade äggvitor
250 g lätt kvarg 0,1 %
2 g vaniljpulver
2 msk stevia strö
1 msk kakao
1 skvätt citronsaft
5 msk kokosflingor

blanda ner de vispade äggen i kvargen. Tillsätt de övriga ingredienserna utom kokosen och kör  lite snabbt med stavmixern. Ju längre du vispar, desto fluffigare :)
lägg upp i mindre glas , strö 1 msk kokosflingor över / glas

Näringsvärde per port
68 kcal
7 g protein
0 kolhydrater
1 g fett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar